Skip to content

 LEVERANS & RETUR

LEVERANS

INOM SVERIGE

Vi skickar ditt paket med PostNord Varubrev. Det innebär att ditt paket i första hand levereras direkt till din postlåda. Om den ej får plats eller inte kan levereras i din postlåda av andra skäl så skickas den till ombud. Leveranstid inom Sverige är normalt mellan 2-5 arbetsdagar. Standardfrakt tillkommer på 59kr – fri frakt inom Sverige vid köp över 800kr vid köp av ordinarie priser. Observera att vid större reor, kampanjer och utförsäljningar gäller en fast fraktavgift på 59kr per order, oavsett ordervärde. Detta för att vi ska kunna ge dig så förmånliga rabatter som möjligt.

OmniaLuxe AB ansvarar inte för eventuella transportskador som sker under leveransen men vi rapporterar ärendena vidare till vår leverantör. Kontakta oss på order@omnialuxe.se   

UTANFÖR SVERIGE

För leveranser utanför Sveriges gränser tillkommer alltid en fraktkostnad som är viktbaserad. Leveranstid varierar beroende på destinationsland och kan ta upp till 14 dagar att levereras. Vid leveranser utanför EU är eventuell införelsemoms och tullavgift upp till dig att betala. Vid leveranser till Norge tillkommer ingen tullavgift.

 

EJ UTHÄMTADE PAKET

För paket som ej blivit uthämtade förbehåller vi oss rätten att debitera frakt- och administrationskostnaderna. Om leveransen returneras till oss och du vill få den skickad till dig på nytt tillkommer en ny fraktkostnad.

ÅNGERRÄTT & RETUR

Du har rätt att ångra ett köp inom 14 dagar efter att du mottagit din beställning. För att din retur ska godkännas krävs följande:

  • Produkten måste vara helt oanvänd och felfri.
  • Komplett originalförpackning återlämnas i sin helhet och ska vara oskadd och obruten.
  • Kvitto eller faktura ska uppvisas.
  • Ange anledning till returen.
  • När varan är mottagen hos oss och returen är godkänd krediterar/återbetalar vi dig. Vid eventuellt byte står du du som kund står för den nya frakten.
  • Du som kund står själv för returfrakten om du vill ångra ditt köp eller beställt fel vara och/eller önskar byte. 
TÄNK PÅ att du som kund är ansvarig för skicket av varan vid returen, så se till att packa produkten noggrant (gärna i originalemballaget som du fick beställningen i) innan du returnerar för att skydda mot transportskador. Skicka varan spårbart (ej rekommenderat).
 

REKLAMATION

Vid eventuellt felplock eller reklamation, kontakta oss inom 5 dagar efter att felet upptäckts och uppge vari felet består. Maila till order@omnialuxe.se och beskriv vad som är fel. Bifoga gärna bild eller film på skadan/felet så ser vi till att du ersätts med en ny eller likvärdig vara. Ange ordernummer i ditt mejl.